APRENDIZAJE ESTRATEGICO Y TECNOLOGIAS DE LA INFORMACION Y LA COMUNICACION: UNA REVISION CRITICA
Testutik hartutako ideiak:
Hitz gakoak:
IKT, Ikaskuntza-estrategia, arazo errealak,
sozializazioa, autorregulazioa.
Laburpena:
Ikaskuntza estrategia eta IKT harreman estua duten eta horri buruz ikerketa egitea merezi
duten bi kontzeptuak dira, egungo gizartean daukaten inpaktua delako. Azken
hiru hamarkadetan IKT-ek hezkuntza daukaten erabilerak aldatuz joan dira,
gizartean eta esparru honetan izan diren aurrerapenak direla eta; Lehen,
ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan erreminta orokor bezala erabiltzen zen
prozesu kognitibo orokorretan, geroago prozesu espezifikoetan sistema tutorial
gisa jokatzera pasatzeko eta azkenik erabakiak hartzearekin harremana daukaten
tresna gisa egiten dute.
Euren harreman estuaren ondorioz, IKT-ek ikaskuntza
estrategien hainbat aspektu eraldatzen dituzte; horiek ikasleei normalean
proposatzen dizkioten jardueretan eta hezkuntza sistemaren oinarrizko
elementuetan hausturak egin dituzte, ikasketa planak eta programazioak berrantolatuak
izan behar dira gaitasunen irakaskuntza oinarritzat hartuz, autorregulazio eta
korregulazio- prozesuen aldaketak ere gertatzen dira, hemen barruan
metatutorea, feedback-a eta hausnarketa-argibideak sartzen dira, horiek
ikasleen hausnarketa bultzatzen dute, planifikazioa, ebaluazioa eta ikuskapena
erraztuz. Aipatzekoa da ere bai prozesu sozialetan duten eragina, baita eduki
digitaleen sarbideari dagokien moduak ere. Gainera ikasleen prozesu kognitibo
eta ebaluazioetan ere aurrerapenak egin dira, eta errazteko eta
indibidualizatzeko aukerak ematen dizkigu IKT-ek.
Hori bai, esan beharra dago IKT-en erabilera kritikoa eta
egokia izan behar dela aukera hauek aprobetxatzeko, bestela ezinezkoa izango
litzatekeelako, eta kasu honetan irakaslearen formakuntzaren hobekuntza
beharrezkoa azaltzen da.
Amaitzeko, egokia da aipatzea etorkizunerako erronkak
estrategien ikaskuntzan. Honi buruz 5 ikerketa multzo desberdinetan sailkatzen
dituzte: lehenak ikerketa klasikoarekin du zerikusia; bigarrenak edukien
egokitzapena eta pertsonalizazio handitzeko beharrarekin; hirugarrenak,
emuladore eta simuladoreen erabileraren sartzearekin; laugarrenak, autorregulazio,
korregulazio eta heterorregulazioren lanketarekin; eta bosgarrenak, hau da
azkenak, sare sozialekin.
Hausnarketa aurkezpena eta talde lanari buruz:
Lan honi buruz esan dezaket, lehenengo momentuan testua
lehenengo aldiz irakurri nuenean, informazio asko, luzeegia eta pixka bat
ulertezina zela iruditu zitzaidan. Hau dela eta, pixkanaka ideiak ateratzen
joan nintzen testuari esanahia emateko. Hau guztia egin ondoren, horren gaia
interesgarria dela uste dut eta gainera, niretzat informazio berria agertu da,
beraz gauza berriak ikasi ditut.
Beste aldetik, taldean komunikazio falta egon dela esan
beharra dago baina azkenean, arazo hori
gainditzea lortu dugu eta konforme nago atera dugun emaitzarekin.
Eta bukatzeko eta klaseko aurkezpenari dagokionez,
pentsatzen dut eman dugun informazioaren aldetik egokia zela, baina powtoon-a
arinegi zihoala, eta horren ondorioz klasekideek ezin izan dute behar den
bezala informazioa jaso eta ulertu.
Lan honi buruz esan dezaket, lehenengo momentuan testua
lehenengo aldiz irakurri nuenean, informazio asko, luzeegia eta pixka bat
ulertezina zela iruditu zitzaidan. Hau dela eta, pixkanaka ideiak ateratzen
joan nintzen testuari esanahia emateko. Hau guztia egin ondoren, horren gaia
interesgarria dela uste dut eta gainera, niretzat informazio berria agertu da,
beraz gauza berriak ikasi ditut.
Beste aldetik, taldean komunikazio falta egon dela esan
beharra dago baina azkenean, arazo hori
gainditzea lortu dugu eta konforme nago atera dugun emaitzarekin.
Eta bukatzeko eta klaseko aurkezpenari dagokionez,
pentsatzen dut eman dugun informazioaren aldetik egokia zela, baina powtoon-a
arinegi zihoala, eta horren ondorioz klasekideek ezin izan dute behar den
bezala informazioa jaso eta ulertu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
SARTU ZUEN KOMENTARIOAK MESEDEZ!